®إن الحمد لله الملك المعبود، الكريم المقصود، الخالق الجود، مجري الماء في العود، الواحد الأحد، تنزه عن الآباء والأبناء والأمهات والجدود. أشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له، وأشهد أن سيدنا محمدا عبده ورسوله، اللهم صل وسلم على سيدنا محمد وعلى آله و أصحابه ومن تبعهم بإحسان إلى يوم الموعود.

أما بعد: فيا أيها الحاضرون! اتقوا الله تعالى حق تقاته ولا تموتن إلا وأنتم مسلمون.

فقد قال الله تبارك وتعالى في محكم تنزيله: بعد أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم،

يأيها الناس كلوا مما في الأرض حلالاً طيباً ولا تتبعوا خطوات الشيطان إنه لكم عدو مبين،

وقال أيضاً:

يأيها الذين ءامنوا كلوا من طيبات ما رزقناكم واشكروا لله إن كنتم إياه تعبدون،

صدق الله العلي العظيم.


Sidang Jumaat yang berbahagia,

Marilah kita sama-sama merafa’kan kesyukuran ke hadrat Allah S.W.T. dengan penuh rasa ketaqwaan, dalam erti kata yang senenarnya, iaitu mengikut segala perintahnya dan meninggalkan segala perkara yang dilarangnya berpandukan Al-Quran & As-Sunnah serta gaya hidup yang telah dipusakai baginda Rasulullah S.A.W., mudah-mudahan kita akan dirahmati Allah S.W.T. di dunia dan di akhirat.

Saudara!


Mimbar Jumaat hari ini merasa terpanggil untuk membincangkan mengenai topik yang amat relevan dengan kehidupan seharian kita. Berdasarkan 2 potongan ayat Al-Quran yang ana bacakan tadi, amat jelas kepada kita bahawa Allah S.W.T telah mempertanggung jawabkan kepada kita untuk mencari, mengguna serta berjual-beli dengan produk yang sah halalnya. Bukan setakat halal, bahkan ianya baik untuk kehipupan kita dari pelbagai aspek, fizikal, mental, intlektual & spiritual.


Sesuai dengan saranan ini, Dr Yusof Al-Qardhawi telah memfatwakan bahawa memboikot ekonomi Yahudi adalah fardhu ke atas individu muslim. Sampai hari ini kemarahan umat Islam terhadap rejim Zionis Yahudi laknatullah membuak-buak dan lantaran kekejaman yang dilakukan, tidak layak mereka di panggil sebagai manusia. Kejahatan dan primitif mereka mengalahkan haiwan di rimba atau manusia yang hidup di zaman batu. Suara laungan dari dunia bagaikan tepuk sorak kepada mereka untuk terus bermain bunga api di Genting Gaza. Rakyat Malaysia yang prihatin menyuarakan pandangan agar tindakan memboikot ekonomi Yahudi dan produk Amerika diteruskan walaupun KFC dan MILO terus mengencarkan serangan iklan di media elektronik. Boikot produk Amerika nampaknya masih belum memberi kesan, malah di celah-celah itu pula muncul suara yang mengujudkan keraguan tentang nasib pekerja-pekerja jika bisnes Yahudi itu ditutup.


Ikhwanil Muslimin!
Bagi mimbar Jumaat, kebangkitan ini perlu datang dari "institusi ulama’" kerana perubahan atau memboikot produk Yahudi dan Amerika, mestilah muncul dari keimanan kepada Allah dan Rasulnya. Jika datang dari keimanan terhadap Allah dan Rasul ,dengan sendiri mereka yang telah bekerja di kompeni-kompeni Yahudi sanggup melepaskan jawatan demi sebuah perjuangan.


Ulama’ juga perlu tampil meniupkan roh ummah yang sekian lama telah mati untuk berjuang demi agama. Inilah medan untuk kita buktikan sejauh mana keimanan terhadap AllahS.W.T. yang bersifat "Ar-Razzaq" (pemberi rezeki). Ini juga mengingatkan kita tentang maksud ucapan Rasululah S.A.W. kepada Bilal bin Rabah, "Infaqlah wahai Bilal, sesunguhnya Allah itu memiliki arash yang meliputi langit dan bumi". Boikot tidak akan berjaya ditengah-tengah situasi "kelesuan ulama’ dan kejahilan ummah. Ana ulang, boikot tidak akan berjaya ditengah-tengah situasi "kelesuan ulama’ dan kejahilan ummah. "Umat yang sedang tidur tidak akan bertindak meskipun api kian membakar seluruh rumahnya selagi usaha mengejutkannya tidak dilakukan.


Sidang Jumaat sekalian!

Tahukah saudara sekalian, Yahudi telah merencanakan pelbagai strategi untuk melesukan umat Islam? Tahukah kita semua, kita adalah mangsa penghinaan mereka? Tahukah kita, jumlah orang Yahudi di dunia ini hanya 5 juta orang, berbanding kita seramai 1.3 bilion? What are we doing? Apa kita sedang buat? Apa yang kita dah buat? ... nisbah orang Yahudi dan Islam ialah 1:260, mengapa kita tidak mampu untuk melawan mereka? Mengapa kita tak larat untuk menghancurkan mereka? Mengapa kita hanya membiarkan mereka melenyek kepala kita sewenang-wenangnya? Adakah kamu sedar bahawa saudara kita di Genting Gaza sedang dilanyak, diseksa, dibunuh dan dibakar dengan kejamnya? Apa kita tunggu lagi, kuatkan azam, teguhkan tekad, mantapkan iman, kita hancurkan mereka dengan melumpuhkan ekonomi mereka sehingga mereka tersungkur menyembah bumi. Mereka bakar saudara kita, kita bakar ekonomi mereka!


Saudaraku sekalian!

Sedar tidak sedar, tahu mahupun tidak tahu, pada produk-produk Yahudi, terdapat pelbagai racun pelesu, agen pelemah, patogen penyakit, yang boleh menggelapkan hati kita, lantas melesukan kekuatan rohani kita. Ekoran dari itu, mereka dengan mudahnya membedil, mengebom saudara kita di tanah Palestin sana, tanpa ada rasa takut terhadap umat Islam yang sekian ramainya.


Mimbar Jumaat berasa terkilan ketika ada sebahagian umat Islam yang mengatakan tidak mungkin hidup tanpa Pepsi, Coca-Cola, Pizza Hut, atau peralatan moden produk Amerika, katanya. Mimbar Jumaat ingin menegaskan bahawa, sesiapa yang memandang enteng terhadap pemboikotan produk US, dan membayar walaupun 1 ringgit untuk membeli produk tersebut, itu sama dengan kamu memberi mereka 1 peluru yang akan bersarang di dada saudaramu di Palestin. Setidak-tidaknya, dokongan seorang Muslim terhadap Palestin itu wujud dalam niat jihad dan mati syahid untuk membela Palestin. Sesiapa yang tidak pernah terlintas di hatinya untuk berjihad, maka dia mati dalam munafiq.


Ayyuhal ikhwatil imani wal islam!

Tidakkah kita berfikir? Tidakkah kita memiliki perasaan lagi? Tidakkah kita merasakan kepahitan negara-negara Arab dan Islam dalam hal ini? Darah yang paling murah adalah darah kita! Kita telah dijadikan bahan ujikaji bagi senjata-senjata dan peluru-peluru serta teknologi mereka. Persenjataan perang ini telah dibiayai oleh wang kita dalam gaya hidup konsumerisme yang mereka paksakan terhadap kita. Ana bertanya kita semua, dengan nama Allah, ana bertanya kita semua, atas nama ratusan bahkan ribuan orang yang mati di tangan pengganas-pengganas itu pada tahun 1948, 1967, 1973 di Qana, di Dir Yassin, di Bahrul Bakr, di semenanjung Gaza, dan di Al-Quds, ana bertanya kita semua atas nama orang-orang yang syahid untuk kehormatan kita, ana bertanya kita semua atas nama seorang anak kecil bernama Muhammad Ad-Durrah, yang syahid dalam pelukan ayahnya, diterajang peluru-peluru dari wang yang telah kita sumbangkan untuk mereka. KITA NAK JADI APA??!! Kita memiliki mata yang tidak dapat digunakan untuk melihat, kita memiliki telinga, tetapi kita tidak menggunanya untuk mendengar, kita memiliki hati, tapi tidak dapat merasakan lagi. Mereka telah menjadikan kita sebagai pengguna-pengguna yang buta mata hati, yang rela membayar wang untuk membiayai senjata mereka, untuk mendokong aksi keganasan mereka di dunia Islam. Boikot mereka sekarang! Dunia Arab dan Islam mesti bersatu agar menjadi kuat. Kembalilah dan persiapkan persenjataan kita. Kembalilah dan bangunkanlah ekonomi kita, dengan menyokong produk halal dan muslim agar kita dapat menghancurkan mereka!!

Justeru, mimbar Jumaat hari ini menyeru sidang jemaah sekalian, ayuh kita boikot produk Yahudi dan Amerika. Kita masih ada kompeni-kompeni muslim dan produk-produk halal sebagai alternatif. Beli, guna, dan juallah produk kita. Kalau bukan kita, SIAPA? Kalau bukan sekarang, BILA? Kalau bukan di sini, DI MANA?


أعوذ بالله من الشيطان الرجيم،

بسم الله الرحمن الرحيم، والعصر إن الإنسان لفي خسر إلا الذين ءامنوا وعملوا الصالحات وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر.

بارك الله لي ولكم بالقرءان العظيم، ونفعني وإياكم بما فيه من الآيات والذكر الحكيم، وتقبل مني ومنكم تلاوته إنه هو السميع العليم، أقول قولي هذا وأستغفر الله العظيم لي ولكم ولسائر المسلمين والمسلمات، والمؤمنين والمؤمنات، فاستغفروه! فيا فوز المستغفرين ويا نجاة التائبين. ©

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati